35 Hasil Remake Semula Logo Kempen Visit Malaysia 2020, Selepas Logo Asal Teruk Dihentam Netizen

REALITINYA, ini bukan kali pertama rakyat Malaysia berganding bahu mengeluarkan idea bernas dalam membicarakan rekaan logo yang dihasilkan oleh sesebuah jabatan kerajaan atau pihak kementerian.


Sambutan Hari Kemerdekaan contohnya sering dijadikan ‘mangsa’ kritikan netizen yang mempertikai kualiti dan idea yang dihasilkan oleh individu yang diamanahkan pihak atasan.

Penghasilan logo atau poster bagi sesuatu sambutan atau festival dianggap sangat penting kerana ia mencerminkan imej dan lambang dedikisi buat sesebuah negara.

Namun bagi tahun ini, penghasilan logo ‘Visit Malaysia’ atau Tahun Melawat Malaysia 2020 membuka tirai dengan rekaan poster yang mencetuskan pelbagai kecaman dan maklum balas negatif daripada orang ramai, terutamanya dari kalangan pereka grafik.

Logo Visit Malaysia 2020 yang diperkenalkan ini viral Slogan bagi logo tersebut adalah 'Kembara, Nikmati, Hormat'.

Malah, ia merupakan isu hangat yang sedang kecoh diperkatakan ketika ini.

Oleh sebab itu, pereka grafik di Malaysia melakukan Re-Design semula logo Visit Malaysia 2020 dan hasilnya jauh lebih memberangsangkan.


Karya Mohamad Atif 1

Karya Mohamad Atif 2



 

Karya Atira Ariffyn


Karya Taufix Sallex

  

Karya Zul Fathi Nordin
Subject matter yg strong, walaupun banyak tapi tak semak mata memandang Ada ciri2 logo. Pemilihan warna yg menarik & sync dengan warna bendera Malaysia Composition cun, dan pemilihan font yg sesuai Credit : Zul Fathi Nordin.






















































Karya Amir Akmal






Karya Muhammad Hidayatullah



Seriously memang ramai lagi designer di luar sana.. so much better design..Jadi mana satu pilihan anda?

#VisitMalaysia2020 #VM2020 #malaysiatrulyasia #DemiMalaysia #LogoVM2020 #LogoVisitMalaysia2020

Kredit : Grafik Malaya

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post